London, London (Caetano Veloso)

I'm wandering round and round, nowhere to go
I'm lonely in London, London is lovely so
I cross the streets without fear
Everybody keeps the way clear
I know I know no one here to say hello
I know they keep the way clear
I am lonely in London without fear
I'm wandering round and round here, nowhere to go
While my eyes go looking for flying saucers in the sky

Oh Sunday, Monday, Autumn pass by me
And people hurry on so peacefully
A group approaches a policeman
He seems so pleased to please them
It's good, at least, to live and I agree
He seems so pleased, at least
And it's so good to live in peace
And Sunday, Monday, years, and I agree
While my eyes go looking for flying saucers in the sky

I choose no face to look at, choose no way
I just happen to be here, and it's ok
Green grass, blue eyes, grey sky 
God bless silent pain and happiness 
I came around to say yes, and I say 
But my eyes go looking for flying saucers in the sky
Yes, my eyes go looking for flying saucers in the sky
While my eyes go looking for flying saucers in the sky

© 1971 Ed. Gapa / Warner Chappell - Álbum Caetano Veloso - Caetano Veloso. 

Comentário do autor: ""Flying saucers" não é nada literal. Eu nunca procurei discos voadores no céu porque não tenho vontade nenhuma de ver disco voador e tinha uma grande rejeição à essa ideia, porém os discos voadores eram justamente a obsessão de todos os meus amigos, a começar pelo Gil. Durante os quatro meses, entre a prisão e o exílio, que nós passamos na Bahia. Então aquilo era simplesmente saudade da Bahia. Eu achava aquilo uma coisa idiota, mas aquilo era para sair... mas a Bahia era impossível, era uma imagem de saída, uma imagem simbólica que representava a Bahia." (Caetano Veloso em entrevista nos extras do DVD Cê Ao Vivo, 2007). 

"Outro dia, eu estava jantando com Paulinha [Lavigne] em São Paulo, e minha gravação de London, london tocou no serviço de som. Achei horrível; me deu uma aflição. Que música horrorosa! E aquele meu jeito de cantar... Eu dizia: meu Deus, não é o que eu quero ser! Não existe nem sinceridade nem beleza naquilo ali." (Caetano Veloso em entrevista a Geneton Moraes Neto, Jornal do Brasil, 1989). 

Postagens mais visitadas deste blog

O Leãozinho (Caetano Veloso)

Os Argonautas (Caetano Veloso)

Nicinha (Caetano Veloso)